lördag 13 juni 2009

Cykelträning och uteritter

Det är verkligen jätteskönt att Harry kan och vet vad han gör, tack vare en bra mästare att lära av. Alla våra hästar har nu fina sommarhovar. Eventuellt kanske Lina och Hekules skos eftersom de båda är rätt ömfotade.

Jag och Knubben har börjat cykelträna. Det är tokroligt och han är jätteduktig. Det är många som tittar när jag motionerar min "stövare" för han går nästan så om han får gå på insidan. Det är bara jag som har problem om jag måste styra cykeln med vänsterhanden, är visst inte så duktig på det. Funderar på att köpa en munkorg åt honom. Betet vi har är alldeles för bra. Flickorna håller sig däremot fina och lagom i hullet.

Säckade ut Yra igår. Hon tycker inte att det är en bra idé när jag gör utan hon kan själv. Lade filten över henne och lät henne gå. Hon ställde sig bara en liten bit bort och skakade, ruskade, slängde och stampade själv sen var det Ok. Hon har humör hon.

Disa åker söderut den 22a. Hon kommer till en toppenfamilj men jag kommer ändå att sakna henne. Hon var ju den första av russen som det gick att få kontakt med. Hon kommer att älska att få en egen matte som gillar bara henne.

Vi red ut igår. Herkules tycker att det är jätteroligt och han sköter sig så fint. Jag är glad för träningen vi gjort i ridhuset. Harry blir lite avis när vi kan galoppera brevid Linas travande. Jag antar att det är spring- och vinngener som slår igenom hos Herkules ibland för när Lina kommer upp bakifrån ökar han som bara den.

Inga kommentarer: