onsdag 1 april 2009

En kväll hos hästarna

Jag undrar vad vi gjorde på kvällarna innan russen kom in i vårt liv? Jag minns inte.
I afton har det iallafall dikats, renbäddats med nytt spån och traktorskottats runt lyan. Hästarna tyckte att det var hur kul som helst med så mycket action på en och samma kväll.

Traktor är nog den häftigaste leksak som finns i deras värld. Däcken går att bita på, dörren att vicka på, lyftarmar att joxa med och en skopa att stå i. För att inte tala om att springa närmast eller försöka stoppa maskinen när den rullar. Det är liksom kinderägget, flera överraskningar i samma paket.

Vinterpäls i massor är avborstat. Lycko och Lina var tyckte det var bäst medan de andra inte hade lika stort tålamod när det finns en traktor att leka med.

Yras hovar blev fixade. Hon stod lugnt och bra och Harry gjorde ett fint jobb. Jag är så glad att han vill verka och sko och har intresse för hästhovar. Mången tack till vår hovslagarguru som tålmodigt delar med sig av kunskaperna.

Det är så roligt att bara gå runt i hagen och vara en del av flocken ett tag, se vad dom har för sig och så där. Snälla, nyfikna och sugen på att umgås är dom alltid vilket gör mig glad i sinnet.

2 kommentarer:

karin sa...

Det är bra ni skottar och fixar så jag kan komma och hälsa på i flocken och få känna det fina du beskriver...
hälsn från hon som går i tussar.

Jennifer sa...

Åh vad kul! En hästblogg till! whiiee!