fredag 13 mars 2009

Fem av åtta har gjort nåt idag

Knubben var lite jobbig idag. Han kunde inte alls förstå meningen med att träna på öppnor och slutor i skritt när man kan krulla ihop sig och trava s-formad rakt fram istället. Några fina slutasteg blev det iallafall. Han (eller jag ställer väl till det så) blir lätt till en S-kurva åt ena hållet i slutaträningen och jag tycker att det är svårt att rätta det hela. Men det kanske kommer nån dag.

Disa gick jättefint. Tömkörde runt byn på bett och det var första gången hon kunde gå längre än fem meter utan att rulla tungan runt eller över bettet. Det finns hopp där också med andra ord.

Mylta har borstats och haft selen på sig. Sen blev det inget mer.

Elvira har också haft selen på sig. Hon fick även en prommis med lite fostrande innehåll. Hon har ju visat ponnyhumör förrut och så även idag. Blir hon lej och inte får göra det som passar henne så provas det med allsköns krumbukter. Inget lönade sig för henne iallafall. Både hon och jag blev lite trötta, mest på varandra.

Yras rygg kom inte mer än en loka, jag hade ingen grimma med. Hon är så himla liten så det skulle nästan gå att spänna ihop lokerna under magen på henne.

En ridhustid var bokad för mig och Herkules idag, men vi kom aldrig dit. Det var meningen att vi skulle träna svängövningar. Ny tid har bokats i helgen.

Inga kommentarer: