fredag 12 september 2008

Akademisk början

Knubben övade på övningar vi lärt i helgen som var. Det verkar som om det har "landat" i både skalle och kropp, både på mig och han. Framåt-nedåt satt nästan som en smäck, ställningen i nacken är fortfarande lite svårt men en betydlig skillnad mot för i Vilhelmina. Arbetet på volten gick också bra likaså öppnan, slutan är svår. Han är mycket överkänslig när det kommer till spöt och förekommer i tron att han vet. Det blir ju inte riktigt rätt. Han gör ungefär som Elvis, hela trickregistret för att sen kolla om nåt var rätt.

Disa fick också känna på kapsonen. Den är alldeles för stor på henne, så jag måste fundera på hur det ska lösas. Hon iallafall fick bara lära sig att sänka huvudet och ställa i nacken vilket var gjort på ungefär fem minuter.

Najka var och spanade läget hela tiden och när hon kom fram och stack nosen i kapsonen så fick ju hon också vara med så klart. Tränade bara att sänka huvudet på Najka. Hon tyckte att det var lite lurigt och körde upp huvudet istället men kom rätt snabbt på vad som var grejen. Slutade där med henne. Bilden ovan är på henne.

Kolla bildbomben nedan också vettja.

6 kommentarer:

karin sa...

Nämen nu tror jag löken blommar...
ska Najka vara med, gamla tanten?
Va kul.
Klia henne lite extra från mej.

Camilla sa...

När blir det kurs för oss? Blir ju jättesugen när jag hör att du använder kapson och ställer här och ställer där! :)

Camilla sa...

Förresten - vi tar det i oktober. Jag ska bara rida tysk tävlingsdressyr i några veckor nu och frammana så höga poäng som möjligt hos en traditionell domare... :)

Anonym sa...

MEN! Varfør måste værlden vara så stooor?! Det borde ha varit typ 20min. och ta sig till er! Før nu vill jag verkligen vara dær och læra allt ni lær...Fast, det ska jag se till att jag gør nær ni kommer hit!

elin sa...

CAmilla-jag behöver en kurs av dig först!

Camilla sa...

Javisst - vad vill du lära dig? Kroppspositionering var det väl vi pratade om? Kan jag komma ut till helgen?