torsdag 7 februari 2008

Herkules träning


Herkules har longerats med lokselen på idag. Märeth och Sune var också med. Vi tog en kort prommis som uppvärmning och då var han lite svårstannad och ville inte gärna gå bakom. En ursäkt är ju förstås att Märeth tömkörde framför oss.
På volten var det lite svårt att springa själv samtidigt som Sune sprang runt på en annan volt. Mellan varven undrar jag om han vet att det finns någon i andra ändan av repet. Jag är ändå nöjd och han skötte sig bra.
Klev i skaklar några gånger och tränade att flytta framdelen. Han är något okänslig och sätter gärna ut höger fram och bogen för att flytta på mig. Bitandet inbillar jag mig avtar, fast repet kan han bara inte låta bli utan halar in det likt Lady och Lufsens spagettiätande.

Jag ska försöka komma ihåg kameran så att det blir lite nya kort...

Inga kommentarer: