tisdag 8 januari 2008

sadelprovning och huvudlagsfynd

Sadeln har äntligen kommit. Aningens sned med ojämn stoppning och bortsliten svartfärg på vulstren. Men jag tycker att den är helt ok och funktionsduglig för priset.

Har provat sadeln på alla russen, till och med Elvira. Mylta bangade, hon gör inte skäl för sitt namn än. Den passade på Disa precis som det var tänkt om än att hon nog kommer att behöva en svanskappa. På Knubben och Lycko såg den lite liten ut men det funkar än så länge.

Vi vann ett huvudlag på tradera också för 11 kronor. Tyckte att det också var ett helt ok pris.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Eftersom jag inte får skriva på kalaskokerskans sida lämnar jag en kommentar här istället.
Om jag skulle avge ett grönt nyårslöfte skulle det vara som följer:
Jag lovar att sälja min trädgård med tillhörande hus till någon som kan vårda den på rätt sätt. Jag lovar också att göra ett försök att vara snällare mot mina krukväxter;o)

Anonym sa...

ska genast ordna så du kan skriva på kalaskokerskan. tänkte inte på det....:)