söndag 20 januari 2008

Herkules och industriområdet


Fick sällskap av Bettan, Tilda och Elvis på promenad runt industriområdet.
Herkules har inte riktigt fattat än att han kommer tillbaka till stallEtt och polarna i hagen fast man lämnar stallbacken.
Början av vår promenad gick strålande förutom ett försök att ta en tugga av min jacka.
Sen började han att gnägga och ropa på polarna. Det är nästan så att jag är hörselskadad. I och för sig så tror jag att han fick svar någonstans för det lät nästan så, dessutom såg han en snygg häst (sig själv) i industrifönstren. Vi (jag och Herkules) hade några "diskussioner" om lätet och hans koncentration. Sen gick det bättre igen. Vi mötte tre ekipage från ridskolan, en hel massa bilar och ett par skotrar utan problem.
Jag är rätt nöjd med hans prestationer för dagen.

2 kommentarer:

teamlappgrubba sa...

Hej Elin!
Här kommer en hälsning från gammatte.

Jag blir så varm i hjärtat när jag läser om lillskrot på din fina blogg.

Du kan inte tro vilken känsla det är att äntligen kunna sova gott om nätterna, att veta att han äntligen har fått ett hem där någon ser honom för den han är.

Där han känner tryggheten i träningen som han är van sen han va liten, och som förstår det språk han så tydligt pratar.

Jag önskar er all lycka till i framtiden med många spännande upplevelser tillsammans.

Klappa om herkules från oss.

Kram från Marie-Louis och Uno.

Anonym sa...

Tack snälla för dom fina orden!
Kul att ni hittat hit också förresten :)!