måndag 21 januari 2008

Fyra motionerade russ denna dag

Bettan tömkörde Knubben och jag Disa. Jag fick lov att leda Disa första biten för att hon var lite "vild" och tog inte styrningen så bra då. På hemvägen hade en del av den "dåliga" energin lagt sig hos fröken och hon gick fint. Bettan körde Knubben med bravur och jag tycker att det är skönt att fler än jag kan styra. Han hade på sig däckeldelen av den nya selen och de nya tömmarna.
Vi tjavade iallafall skoterspåren ner till skjutbanan fram och tillbaka. Det var rätt jobbigt tyckte både vi och russ.

Elvira och Lycko fick sig en prommis runt kvarteret. Elvira var pigg och glad och ville gärna trava på lite. När jag la handen på hennes rumpa var hon tvungen att bocka i rena ivern. Det ser rätt roligt ut om än att det inte är ett så roligt beteende.
Bara Knubben går något sånär stadigt framför vagnen ska Elvira få följa med som handhäst.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Duktiga duktiga Russen :)

Anonym sa...

Fy vad du är flitig, käner mig som den sämsta häst matten, ja e´så trött just nu
kram i alla fall
Kicki

elin sa...

Kicki, jag har god hjälp med motionerandet av hästarna så få inte dåligt samvete.