måndag 10 december 2007

fårlockar och träning

Mylta tar för sig mer och mer för varje dag. Dessutom är hon nog släkt med ett gotlands får. Det syns inte så väl på bilden men hon har fårlockig man och pannlugg som skiftar i orange.
Elvira den närgångna. Hon är alltid ivägen.
Disa fick ledigt och valde då att hänga på Mylta.
Longerade Knubben framför fjöse och han var superpigg och supersnabb. Minsta lilla rörelse från min sida och han studsade iväg åt ena eller andra hållet. Det tog ett tag innan hans överkänslighet lade sig. Tog en sväng under traktorn också, det tycker han är spännande.
Lycko och jag gick runt "kvarteret" idag. Hon var pigg och glad och fick trava en bit med mig flåsandes brevid.
Najka spanar ut över nejderna och väntar på något ätbart.

5 kommentarer:

Elisabeth sa...

Gullehästar!!!!

Anonym sa...

vilka fiiiina hästar :) /Karro

Anonym sa...

Du skulle kunna skriva en barnbok baserad på din blogg! Alla dessa söta russ och deras personligheter och illustretat med dina foton! :)

Nästankusin Erica sa...

Jag ser att Stockholmsgrimmorna passade bra :-)

Forssman sa...

Najka, jag har ett russ på foder som heter Rekyl, enligt stamboken så har han en mamma som heter Najka, och en pappa som heter Kanyl G.. Kan din Najka vara hans mamma..? :)