måndag 15 oktober 2007

sjöhästar





Jag och Bettan har haft en livsljuvlig eftermiddagspromenad tillsammans med Knubben och Disa. Vi gick en ny väg idag. Knubben tränade höga benlyft över de vita vägsträcken på 45:an och Disa tittade förundrat på dem. Antagligen har dom inte sett en asfalterad väg förut.
Vattudalen var nästa stora upplevelse. Disa tvekade ett tag men insåg att det fanns något gräsliknande på havets botten och körde ner hela mulen och bubblade runt. Hon tordes till och med slå lite med frambenen. Knubben tvekade också ett tag innan han körde ner mulen och "kokade kaffe" så som man gör på simskolans märkestagning. Med andra ord så är det bara 100m ryggsim som fattas så är baddaren avklarad.
Mylta har fått sig en omgång med piggborsten idag. Hon ser lite bättre ut tycker jag även om hon helt plötsligt har fått en ny färg. Lyckades även att få på henne en grimma, men den var alldeles för stor. Elvira är nog lite större fastän jag tycker att de ser så gott som jämnstora ut.

1 kommentar:

karin sa...

Jag vill följa med på promenad. Jag får satsa på en stjärngnistrande julprommis med knarr under hovarna och facklor i händerna. Jag längtar.