torsdag 20 september 2007

Disa våga vägra & välartade Knubben

Dagens promenad gick ner till skjutbanan, där det blev miljöträning ifråga om att klättra upp och ned på en grushög. Knubben knatade lydigt upp och ner och tyckte inte att det var det minsta läskigt att sjunka ner en bit. Välartad med andra ord. Disa vågade vägra men gjorde det också efter övertalning, flera gånger dessutom, och på hemvägen fick hon bära min tröja över ryggen. Kan tillägga att Disa vägrade nästan att kliva upp innan vi skulle ut som bilderna nedan visar...
..hjälpsamma föl kom för att hjälpa mig få upp henne. Mylta dunkade till henne med hoven ett par gånger och Elvira drog lite i grimman men det spelade liksom ingen roll.... Disa liksom Dockan i Dunderklumpen -NÄ, jag vill inte!








...jag knuffade och drog och satte mig tillslut på henne för att vila......efter lite mer knuffande klev hon till slut upp om än motvilligt. Disa Duktig!

2 kommentarer:

Elisabeth sa...

Tävling i vem som har längst tålamod.... ;)Jag hade nog också vrånglegat.. för att jag kan...

karin sa...

Hur står det till med ballen åt Najgran ? Tar den form ?
Hur länge måste ha ha sin snygga svans sådär hoptejpad?