tisdag 21 augusti 2007

namn

Har funderat lite på namn till stofölen och har några som jag gillar:

Snorkfröken
Humla
Mylta
Elvira (lyckoelvira)
Mollymy
Pimpim

Idag fick de en saltsten i hagen. Knubben och Disa uppskattade denna delikata slickepinne. Fölen gjorde en noggrann undersökning av grimmor och grimskaft som låg på marken och Disa kom och kastade repet upp och ner så fölen sprang. Najkas föl var fram och snusade på mina skor där jag satt på en sten. Hon blir modigare och modigare. Till och med Najka var tvungen att delta och stod inte så långt på sidan som tidigare dagar. Hon går dessutom strålande att leda.

1 kommentar:

Sofie sa...

Åh, Humla, Mylta och Pim Pim var ju jättebra namn. Men jag tycker att Pim Pim är ett lite mer killnamn ;) Men ja! Du ska få komma på namn när jag får en bäbis... Nångång