tisdag 28 augusti 2007

fantastiska hästar


När jag och Harry kom till hagen nu på eftermiddagen så låg Knubben och vilade. Harry gick fram och började klia honom för att till slut trycka lite på manken och då la han sig alldeles platt. Jag kunde göra en inspektion av hovarna och klämde och kände på alla benen och jättemagen. Disa stod och hängde med hakan på Harrys axel och Mylta och Elvira kom och ställde sig tätt intill efter att ha snusat och bitit lite på Knubben som fortsatte att ligga kvar. VARFÖR hade jag inte kameran med mig!!!! Det var en helhäftig upplevelse, även Harry var tagen av stunden och det förtroende han fick av Knubben. Jag störde så klart ordningen så att han var tvungen att kliva upp, vid ett försök att undkomma en närgången Lyckofröken och Najka.

Lite nya prylar lades ut ihagen; ett par plastdunkar hängdes upp i träden efter att Harry spelat hovboll med Disa runt hela hagen. Fölisarna hittade åt bjällerkransen och tyckte att det var spännande, dessutom en anledning att träna galopprusning. Dessutom vågade de två gå till badkaret alldeles själva och kom sen tillbaka i en rasande fart.

Sara Hovslagare tittade förbi för att planera den kommande hovvården. Alla hästarna (de stora)fick visa upp sina fötter och de skötte sig exemplariskt. Jag känner mig mycket stolt. Vi beslöt att vänta några veckor till innan vi sätter igång, då det inte fanns något som var jätteakut.

Knubben och Elvis grävde efter råttor tillsammans eller snarare Elvis grävde och gjorde utfall när Knubben också stoppade dit mulen. Jag känner mig mycket nöjd med alla russ idag.

1 kommentar:

Camilla sa...

Fantastiskt Elin! Jättebra ju att de har sånt förtroende för er. Jag påminner återigen om vad jag sa idag - du och Harry kommer att lyckas jättebra att få på grimmor på fölen om ni gör det själva!