fredag 31 augusti 2007

Disa Duktig


Dom är roliga fölen, jag får lov att hålla en hand på rumpan åt Elvira när vi promenerar runt hagen i sakta mak, Mylta är inte lika modig än, lurade henne lite när hon låg ner, jag kröp på alla fyra när jag närmade mig henne och fick faktiskt ta i en bakhov och ett bakben innan avundsjuka Disa kom och förstörde alltihop. Disa skulle ha haft en jämnårig kompis som liksom hon inte har någon självklar uppgift i flocken om än att hon agerar fölvakt ibland. Disa har idag varit på promenad runt hagen i grimma och blivit riktigt genomborstad. Jag har också säckat ut henne med bjällerkransen och det var inte det minsta läskigt. Duktig Disa. Kanske ska hon få heta Duktig i efternamn: surDisa Duktig.

Knubben har fortfarande lite problem med att ledas, han tycker att det är svårt. I hans hjärna är det just nu svårast att veta när man "sitter fast" eller inte. Han blir lika förvånad när han är "fri" som när han är "fast". Nästan det ända han gör är att "frysa" och står med spetsade öron och säger liksom; Jaha och nu`rå? vare sig han har grimma och rep på eller inte (Konstig förklaring, men ni kanske fattar) Det kopplar väl nån dag.

Lyckofröken har också varit på promenad, hon blir lite orolig när hon inte kan rädda Elvira när hon hamnar i trubbel, oftast för att hon går och muckar med Knubben..
Najka, den gamla damen, kollar bara om det nalkas nåt gott typ äpplen eller morötter om inte så tar hon som vanligt sin plats i en ytterkant.

Inga kommentarer: